Tüzüğümüz

Genel Merkez Yönetim Kurulu Üyelerinin Görev ve Yetkileri

Madde 30- Genel merkez yönetim kurulu üyelerinin görev ve yetkileri aşağıda tanımlamıştır:

 

 

Genel Başkan

 

  • Derneği, resmi ve özel tüm kurum ve kuruluşlarda, yargı organları önünde Yönetim Kurulu adına temsil eder.
  • Genel Başkan, mali konularda Genel Sayman ile birlikte müşterek imza yetkisine sahiptir.
  • Derneğin önde gelen yetkilisi, görevlisi ve sorumlusudur.
  • Yönetim Kurulunu toplantıya çağırır, toplantıya başkanlık eder.
  • Derneği tüzük, genel kurul, yönetim kurulu kararları gereğince yönetir. Genel kurul, yönetim kurulunun kararlarını uygular.
  • Genel Kurul açış konuşmasını yapar.
  • Dernekte çalışanları yönetir, gözetir ve denetler.
  • Derneğin faaliyet ve çalışmalarını yönlendirir, düzenler ve denetler.
  • Mevzuatların ve Dernek tüzüğünün kendisine verdiği diğer işleri yapar ve yetkileri kullanır.

 

 

Genel Başkan Yardımcısı

 

  • Genel Başkana karşı sorumludur.
  • Genel Başkanın isteği üzerine veya onun yokluğunda yetkilerini kullanıp görevlerini yapar.
  • Başkana çalışmalarında yardımcı olur.
  • Genel Kurul, Yönetim Kurulu ve Genel Başkan tarafından verilen diğer görevleri yapar.

 

 

Genel Sekreter

 

  • Genel Başkana karşı sorumludur.
  • Derneğin idari işlerini yönetir, gerekli defterlerini tutar.
  • Alınan kararları ilgili yerlere iletilmesini sağlar.
  • Yönetim Kurulunun toplantı gündemini hazırlar ve toplanmalarını sağlar.
  • Dernek teşkilatında bulunan birimlerin ilgili yasa, tüzük, yönetmelik, yönerge usul ve esaslar dâhilinde verimli, düzenli ve uyumlu bir şekilde çalışmasını sağlar.
  • Dernek içi ve dernek dışı yazışmaları yürütür.
  • Birimler arasında koordinasyonu sağlar, işbirliğini temin eder, verimli ve düzenli bir çalışma ortamı sağlar.
  • Protokol, ziyaret, tören gibi vb. işlerde destek hizmetlerinin yerine getirilmesi ve düzenlemesini sağlar.
  • Üyelik işlemlerini yürütür.
  • Derneğin matbu evraklarının temini, basımı ve ilgili makamlara onayını yaptırır.
  • Dernek evraklarının ve tutulması gereken belgelerin arşivlemesini yapar.
  • Dernek çalışma ve yazışmalarını yürütür. Görevliler arasında işbölümü ve işbirliği sağlar, işlemlerin düzeninden sorumludur.
  • Yönetim Kurulu kararlarını yürütür.
  • Üyeler arasındaki ilişkilerin gelişmesini sağlar.
  • Resmi ve özel kurumlarla ve basınla ilişkileri sağlar.
  • Yönetim Kurulunca kabul edilen anlaşmaları uygular.
  • Genel Kurul, Yönetim Kurulu ve Genel Başkan tarafından verilen diğer görevleri yapar.

 

Genel Sayman

 

  • Genel Başkana karşı sorumludur.
  • Derneğin mali işlerini yürütür, gerekli defterleri tutar, bilançoyu gelir ve gider hesabını, bütçe tasarısını hazırlar.
  • Derneğin gelir ve gider işlerinden, bütçenin uygulanmasından sorumlusudur.
  • Genel Sayman, mali konularda Genel Başkan ile birlikte müşterek imza yetkisine sahiptir.
  • Genel Kurul, Yönetim Kurulu ve Genel Başkan tarafından verilen diğer görevleri yapar.