Madde 42- Şube yönetim kurulu üyelerinin görev ve yetkileri aşağıda tanımlamıştır:
Şube Başkanı
Şubeyi, resmi ve özel tüm kurum ve kuruluşlarda, yargı organları önünde Şube Yönetim Kurulu adına temsil eder.
Şubenin önde gelen yetkilisi, görevlisi ve sorumlusudur.
Şube Başkanı, mali konularda Şube Saymanı ile birlikte müşterek imza yetkisine sahiptir.
Yönetim Kurulunu toplantıya çağırır, toplantıya başkanlık eder.
Şubeyi tüzük, genel kurul, yönetim kurulu kararları gereğince yönetir. Şube genel kurulu, şube yönetim kurulunun kararlarını uygular.
Şube Genel Kurulu açış konuşmasını yapar.
Şubede çalışanları yönetir, gözetir ve denetler.
Şubenin faaliyet ve çalışmalarını yönlendirir, düzenler ve denetler.
Genel Merkez tarafından verilen diğer görevleri yapar.
Mevzuatların ve Dernek tüzüğünün kendisine verdiği diğer işleri yapar ve yetkileri kullanır.
Şube Başkan Yardımcısı
Şube Başkanına karşı sorumludur.
Şube Başkanının isteği üzerine veya onun yokluğunda yetkilerini kullanıp görevlerini yapar.
Şube Başkan Yardımcısı, Genel Başkanın isteği üzerine veya onun yokluğunda mali konularda Şube Saymanı ile birlikte müşterek imza yetkisine sahiptir.
Şube Başkanına çalışmalarında yardımcı olur.
Şube Genel Kurulu, Şube Yönetim Kurulu ve Şube Başkanı tarafından verilen diğer görevleri yapar.
Şube Sekreteri
Şube Başkanına karşı sorumludur.
Şubenin idari işlerini yönetir, gerekli defterlerini tutar.
Alınan kararları ilgili yerlere iletilmesini sağlar.
Şube Yönetim Kurulunun toplantı gündemini hazırlar ve toplanmalarını sağlar.
Şube teşkilatında bulunan birimlerin ilgili yasa, tüzük, yönetmelik, yönerge usul ve esaslar dâhilinde verimli, düzenli ve uyumlu bir şekilde çalışmasını sağlar.
Şube içi ve şube dışı yazışmaları yürütür.
Birimler arasında koordinasyonu sağlar, işbirliğini temin eder, verimli ve düzenli bir çalışma ortamı sağlar.
Protokol, ziyaret, tören gibi vb. işlerde destek hizmetlerinin yerine getirilmesi ve düzenlemesini sağlar.
Üyelik işlemlerini yürütür.
Şubenin matbu evraklarının temini, basımı ve ilgili makamlara onayını yaptırır.
Şube evraklarının ve tutulması gereken belgelerin arşivlemesini yapar.
Şube çalışma ve yazışmalarını yürütür. Görevliler arasında işbölümü ve işbirliği sağlar, işlemlerin düzeninden sorumludur.
Şube Yönetim Kurulu kararlarını yürütür.
Üyeler arasındaki ilişkilerin gelişmesini sağlar.
Resmi ve özel kurumlarla ve basınla ilişkileri sağlar.
Şube Genel Kurulu, Şube Yönetim Kurulu ve Şube Başkanı tarafından verilen diğer görevleri yapar.
Şube Saymanı
Şube Başkanına karşı sorumludur.
Şubenin mali işlerini yürütür, gerekli defterleri tutar, bilançoyu gelir ve gider hesabını, bütçe tasarısını hazırlar.
Üye ödentileri ile ilgili izleme görevini yürütür.
Şubenin gelir ve gider işlerinden, bütçenin uygulanmasından sorumlusudur.
Şube Saymanı, mali konularda Şube Başkanı veya Şube Başkan Yardımcısı ile birlikte müşterek imza yetkisine sahiptir.
Şube Genel Kurulu, Şube Yönetim Kurulu ve Şube Başkanı tarafından verilen diğer görevleri yapar.
Asıl Üye
Şube Başkanına karşı sorumludur.
Şube Genel Kurulu, Şube Yönetim Kurulu ve Şube Başkanı tarafından verilen görevleri yapar.