Tüzüğümüz

Üyelik İşlemleri

Madde 13- Üyelik Başvuru Formunu dolduran ve bu bilgilerin doğruluğunu taahhüt eden üye adayı, başvurusunu ilgili şubeye verir. Başvuruyu, Şube Sekreteri inceler varsa eksiklikler başvuru sahibi kişiye tamamlattırılır.

 

Eksiksiz haldeki üyelik başvurusu Şube Yönetim Kurulunun ilk toplantısında gündeme alınır.

Şube Yönetim Kurulu, başvuruyu inceler olumlu ya da olumsuz bir karar verir.

 

Şube Yönetim Kurulu, üyelik hakkındaki kararını başvurudan sonra en geç 30 gün içinde verir ve kararı, genel merkeze bildirir.

 

Üyelik başvuru formu şube tarafından genel merkeze gönderilir. Genel merkez tarafından üyeliği şubece kabul edilen üyeye dernek üye kayıt numarası verilir. Üyeliği kabul edilen üye, şube üye kayıt defterine işlenir. Üyelik başvuru formları genel merkezde saklanır.

 

Üyelik başvuru sonucu yazılı, e-mail, telefon, sms vb. iletişim kanalları vasıtası ile başvuru sahibine bildirilir.

 

Üyelik başvurusu reddedilen üye adayı, hakkında verilen şube yönetim kurulu kararına karşı, Şube Genel Kurulunda değerlendirilmek ve karara bağlanmak üzere Şube Yönetim Kuruluna yazılı olarak itirazda bulunabilir. Şube Genel Kurulunun verdiği red kararına karşı da Genel Kurulda değerlendirilmek ve karara bağlanmak üzere Genel Merkez Yönetim Kuruluna yazılı olarak itirazda bulunabilir. Genel Kurul kararı kesindir.

 

Derneğin şube sayısı üçten fazla olduğunda Genel Merkez üye alımında bulunmaz. Yeni üyelik müracaatları şubelere yapılır. Dernek merkezinde kayıtlı bulunanların üyelik kayıtları da şubelere aktarılır.